پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت کانادا، یکی از خدمات مهاجرتی است که در آن، شخص متقاضی دریافت ویزا پس از اطمینان قطعی از اخذ ویزا (از طریق دریافت ایمیل پذیرش از سفارت کانادا) پاسپورت خود را برای درج مهر یا لیبل ویزا در اختیار یک آژانس مهاجرتی قرار می دهد. این آژانس، با وکالتی که از متقاضی دریافت می کند و همچنین داشتن نامه پاس ریکوئست (درخواست پاسپورت)، پاسپورت شخص را به یکی از مراکز وک (Visa Application Center) برای درج ویزا یا مهر تحویل می دهد.

رزرو وقت مشاوره

مراحل ارسال پاسپورت به یکی از مراکز دفتر وک و درج لیبل ویزای کانادا، پیکاپ ویزا کانادا می باشد. در صورت موافقت با ویزای متقاضی، با توجه به نامه ای که از سفارت کانادا دریافت می گردد باید پاسپورت به سفارت ان کشور تحویل داده شود. پیکاپ پاسپورت کانادا از آخرین امور اداری متقاضی قبل از ورود به خاک کانادا است.

در حال حاضر سفارت کانادا در ایران حضور ندارد و برای انجام پیکاپ ویزا کانادا باید پاسپورت متقاضی برای انجام مراحل گفته شده به یکی از کشورهای اطراف ارسال شود.

چرا پیکاپ ویزا؟

پخش ویدیو

مراحل پیکاپ ویزای کانادا

پس از مراجعه حضوری شما به سفارت کانادا در هر یک از کشورهای همسایه ایران و انجام مراحل انگشت نگاری، در صورتی که با درخواست ویزای کانادا شما موافقت شده باشد؛ ایمیلی را از سوی سفارت کانادا دریافت می کنید. از آنجایی که دریافت نامه پذیرش یا ایمیل قبولی ویزا، ممکن است گاهی اوقات تا ۶ ماه یا حتی بیشتر طول بکشد؛ ماندن شما در کشور ثالث نه از لحاظ اقتصادی و نه زمانی، توجیه ندارد. در این حالت، پیکاپ پاسپورت کانادا گزینه بسیار مناسبی برای حل این مشکل خواهد بود. مراحل پیکاپ ویزای کانادا برای شهروندان ایرانی به شرح زیر است:

  1. پس از دریافت ایمیل تاییدیه سفارت یا Original passport request، لازم است تا شما به یکی از آژانس های مهاجرتی دارنده مجوز برای پیکاپ ویزای کانادا مراجعه نمایید.
  2. شما باید مدارک مورد نیاز شامل پاسپورت (با حداقل اعتبار به اندازه زمان ویزای مورد نظر خود)، وکالت نامه معتبر به آژانس مهاجرتی مورد نظرتان و همچنین، نامه پاس ریکوئست را به دفتر آژانس مهاجرتی که انتخاب کرده اید تحویل دهید.
  3. پاسپورت شما توسط کارگزار آژانس مهاجرتی به یکی از دفاتر وک در کشوری که آنجا انگشت نگاری کرده اید؛ فرستاده می شود.
  4. پس از ورود پاسپورت شما به دفتر وک، یک کد رهگیری یا Tracking ID برای شما صادر می شود تا بتوانید مراحل پیکاپ پاسپورت کانادا خود را از طریق سایت VFS پیگیری نمایید.
  5. با گذشت چند روز و ورود پاسپورت شما به سفارت کانادا، لیبل و مهر ویزا در پاسپورت تان درج می شود.
  6. پاسپورت شما توسط کارگزار آژانس مسافرتی به ایران بازگردانده می شود.

توجه: آژانس مسافرتی مورد نظر شما، باید مجوز پیکاپ ویزا را از پلیس مهاجرت ایران داشته باشد؛ در غیر اینصورت، سپردن پاسپورت تان به آژانس مهاجرتی فاقد مجوز، می تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی برای شما از قبیل سوء استفاده از پاسپورت، دیر رسیدن یا نرسیدن پاسپورت به سفارت و ریجکت شدن شما، اخذ هزینه های هنگفت برای پیکاپ ویزا و مواردی از این قبیل شود.

پیکاپ ویزای کانادا

مدارک پیکاپ ویزای کانادا

برای پیکاپ پاسپورت کانادا به هر یک از کشورهای همسایه، داشتن مدارک زیر و ارائه آن به کارگزار آژانس مهاجرتی دارای مجوز برای پیکاپ ویزا ضروری است:

  • ارائه نامه پذیرش یا تاییدیه سفارت کانادا (نامه پاس ریکوئست یا نامه درخواست پاسپورت)
  • رسید انگشت نگاری VAC
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار بیشتر از زمان مورد نیاز برای ویزا (به طور مثال اگر ویزای کانادا شما ۶ ماهه است، باید پاسپورت شما بیشتر از ۶ ماه اعتبار داشته باشد.) و با حداقل یک صفحه خالی برای درج ویزا
  • ارائه وکالت نامه معتبر به آژانس مهاجرتی مورد نظر
  • پرداخت هزینه پیکاپ ویزای کانادا (این هزینه بر اساس کشوری که پیکاپ ویزا در آنجا انجام می شود، متغیر است.)
  • تکمیل صفحه آخر فرم ارسال شده از سوی سفارت و ارائه دو قطعه عکس (صرفای برای متقاضیان پیکاپ ویزای مهاجرتی کانادا)

هزینه پیکاپ ویزای کانادا

پیکاپ پاسپورت کانادا در مقایسه با مراجعه حضوری شما به کشور ثالث برای درج مهر و لیبل ویزا در پاسپورت تان، روش بسیار به صرفه تری است؛ با این وجود، هزینه پیکاپ پاسپورت کانادا نیز، به عنوان یکی از هزینه های شما در مسیر مهاجرت موقت یا دائم به این کشور باید به طور دقیق تعیین شود. هزینه پیکاپ ویزای کانادا، به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن، محل انگشت نگاری شما است. شما در هر شهر و کشوری که انگشت نگاری سفارت کانادا را انجام داده باشید؛ لازم است تا پاسپورت خود را نیز به دفتر وک مستقر در آن شهر و کشور تحویل دهید و این موضوع، دلیل اصلی تفاوت هزینه انجام پیکاپ ویزای این کشور است.

در آژانس یزدان گشت سفیران، خدمات پیکاپ ویزای کانادا در امارات یا ترکیه، با مناسب ترین قیمت و در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و شما می توانید از طریق تماس با دفتر آژانس، از هزینه دقیق پیکاپ ویزای خود مطلع شوید.   

پیکاپ ویزای کانادا چقدر طول می کشد؟

مراحل پیکاپ پاسپورت کانادا از ابتدا تا انتها، بر اساس کشور و شهری که در آنجا انگشت نگاری را انجام داده اید؛ ممکن است بین ۲ تا ۴ هفته (گاهی کمی بیشتر) طول بکشد. شما حدود ۳۰ روز پس از دریافت نامه تاییدیه سفارت یا پاس ریکوئست، برای پیکاپ ویزا و رساندن آن به سفارت زمان دارید. از این رو، بهتر است در سریع ترین زمان ممکن پس از دریافت نامه پذیرش خود، نسبت به مراجعه به آژانس های مهاجرتی دارای مجوز پیکاپ ویزا و ارائه وکالت نامه به آنها برای انجام این خدمات، اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید که در صورت عدم مراجعه در بازه زمانی تعیین شده از سوی سفارت، معمولا درخواست ویزای کانادا شما ریجکت می شود که علاوه بر ضرر مالی، می تواند باعث ایجاد مشکلات بعدی در روند اعتراض به ریجکتی یا حتی درخواست ویزای مجدد شود؛ از این رو اکیدا توصیه می کنیم که این فرصت محدود را از دست ندهید.

 

خدمات پیکاپ ویزای کانادا در سریع ترین زمان با آژانس مهاجرتی یزدان گشت سفیران

متخصصان و وکلای مهاجرتی ما در آژانس یزدان گشت سفیران افتخار دارند که خدمات پیکاپ پاسپورت کانادا در امارات و ترکیه را برای شما متقاضیان عزیز در کوتاهترین زمان ممکن و با مناسب ترین هزینه انجام دهند. شما می توانید از طریق تماس با دفتر آژانس، علاوه بر اطلاع از زمان و هزینه دقیق پیکاپ ویزای خود، راهنمایی های مورد نیازتان را نیز از وکلای ما دریافت کنید.

 

سوالات متداول

هزینه پیکاپ ویزای کانادا چقدر است؟

بر اساس محل (شهر و کشور) انگشت نگاری ویزای کانادا، هزینه پیکاپ ویزای شما متغیر است و نمی توانیم هزینه ثابتی را برای آن تعیین کنیم.

مراحل پیکاپ پاسپورت کانادا معمولا بین ۲ تا حداکثر ۴ هفته طول می کشد.

شما باید نامه پاس ریکوئست (ایمیل تاییدیه سفارت کانادا) را به همراه پاسپورت معتبر با حداقل یک سال اعتبار و دارای حداقل یک صفحه خالی و همچنین وکالت نامه به آژانس مهاجرتی مورد نظرتان را به کارگزار آژانس تحویل دهید.

 
دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *